Posts

Factual Errors in the Ron Paul Story?

Andrew Sullivan reprints an e-mail from the JTA’s Washington Bureau Chief, Ron Kampeas, under the heading “Kirchick and Sieradski: Factually Wrong On Ron Paul.” Says Kampeas:  The problem with all this, is that the Paul campaign WAS responsive, giving my … Read More

By / November 13, 2007

Andrew Sullivan reprints an e-mail from the JTA’s Washington Bureau Chief, Ron Kampeas, under the heading “Kirchick and Sieradski: Factually Wrong On Ron Paul.” Says Kampeas: 

The problem with all this, is that the Paul campaign WAS responsive, giving my intern here, Beth Young, an exclusive statement on where Paul stands on Israel for a story we posted yesterday (the day Dan posted his blog item.)

But that’s not when Dan posted the story. He initially published it on his personal site November 1, over two weeks before the Paul campaign got in touch with Beth Young. We poached it for Jewcy and put it up it November 9. It’s been on the site ever since. Yesterday afternoon, feeling that the Paul story deserved more attention, we decided to put it in the lead space (still dated November 9, by the way, because that’s when it was first published.) Not long after it went up, Dan contacted us to say that the JTA had just published a Paul article. We updated the story and posted a link to the JTA piece, but not before Ron Kampeas of the JTA had contacted Sullivan.

Dan, meanwhile, has addressed the issue on his personal site. And Ron Paul’s campaign is still $500 richer thanks to a neo-Nazi.

Tagged with: